tisdag 22 september 2009

Många bäckar små.......

Så var det då dags för en liten rapport. Har glömt att gå in flera gånger. Men nu är det dags.
Jag kommer inte att sätta något rekord i långlöpning utan satsar på att springa så många gånger som möjligt. Frågan är bara hur många rundor 50 kilometer går att dela upp i och om det är möjligt att få ihop allt rent tidstekniskt.

I söndags sprang jag till Fysiken, 1km, värmde upp med 2,1 km på löparbandet för att sedan gymma lite. Mina armar fick sig en rejäl omgång och det straffar sig varje gång man går dit och inte tränat på ett tag. Träningsvärk i dag och igår. Sedan 1 km hem igen. Summa sumarum: -4km.

Igår körde jag en supereffektivitetsdag för att hionna med diverse projekt, vilket även inkluderade 2km löpning medan potatisen kokade. Hade hunnit lite längre för potatisen var inte klar när jag kom tillbaks. Nästa potatiskok kanske jag hinner 2,5 km.
Idag blev det en löprunda till träningen. totalt 3km. Denna gången nästan helt utan känning i benhinnorna. De börjar så sakteligen vänja sig vid asfalt. Totalt avverkat 9km sedan i söndags. Kvar att springa innan 38. 38km -9km. Kvar att springa 29km. Om jag nu inte räknat fel. Mål i veckan. Att ha mindre än hälften kvar när veckan är slut.

1 kommentar: