söndag 18 oktober 2009

Slutrapportering i sista sekund

Det är inte slut förrän den feta damen sjunger som de säger i Usa. Jag sög på de sista km in i det sista.
Efter tisdagens löptur hade jag 7 km kvar. I onsdags skulle jag bjuda på fotboll och middag, men med gratängen i ugnen så hann jag med en runda på 2,5 km och en dusch innan det ringde på dörren. 4,5km kvar.
Inget löpning att hurra för i torsdags pga möte innan träningen. AW i fredags, ingen löpning. Barnbesök i lördags. Ingen löpning. Ah, hjälp! Söndag idag, sista dagen. Matchsamling 08:30. Lyckades nog skramla ihop ca en km på uppvärmningen.Baaa...fortfarande 3km kvar.
Brunch på Bitter. Oj va mätt. Jäsa i soffan. Ska jag verkligen springa?! Magen väger bly...

Oups. Ny energi. Har precis avverkat 5km i Skatås. I mål med lite marginal för att vara på den säkra sidan. Tillägga skall att detta förmodligen var en mycket udda löprunda i Skatås.
Man kan väl säga att det var en löpardejt. Ett konstigt sätt att träffa någon första gången, men jag fick i alla fall väldigt trevligt sällskap i löparspåret. Hade aldrig sprungit 5:an annars.
Nu återstår att bestämma vad vi ska göra med vårt spabesök.
Väntar med spänning på nästa utmaning.

1 kommentar:

  1. Grattis Erika!!

    Stora frågan är dock- hur var dejten, svettig antar jag;-)
    Hoppas det blir något trevligare nästa gång...

    SvaraRadera